Bővebben a filmről
ELŐADÁSOK:
NOVEMBER 3. - 17.15>> JEGYVÁSÁRLÁS <<
Tizenhat év telt el azóta, hogy Kathryn Bigelow A bombák földjén (The Hurt Locker) című filmjéért első nőként elnyerte a legjobb filmnek járó Oscar-díjat. Még tizenöt évvel e történelmi siker előtt azonban egy másik filmjéért izgulhatott. A film a Strange Days című sci-fi akcióthriller volt, amely az (akkori) közeli jövőben, Los Angelesben játszódik. 1999-et írunk, a városban pedig káosz uralkodik: az utcák hemzsegnek a tüntetőktől, az emberek fellázadtak a rendőrség ellen, miután egy népszerű rappert néhány korrupt zsaru gondolkozás nélkül kivégzett. Ebben a zűrzavarban találkozunk Lenny Neróval (Ralph Fiennes), a Los Angeles-i rendőrség volt tisztjével, aki abból él, hogy “SQUID-felvételeket” árul a feketepiacon. Ezek az illegális elektronikus eszközök lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy újra és újra átéljék mások emlékeit, mintha azok a sajátjaik lennének...
A Rodney King meggyilkolását követő 1992-es Los Angeles-i zavargásokra reflektálva James Cameron ötlete alapján a Jay Cocks és Cameron forgatókönyvéből készült filmet 1995 őszén mutatták be, megjelenésekor pedig erősen polarizálta a kritikusokat, és végül megbukott a mozipénztáraknál. A Strange Days azonban ma már a korszak egy kevéssé ismert ékköveként tündököl, a kilencvenes évek egyik ikonikus alkotásaként. Egy sötét, komor, de technikailag kiválóan kivitelezett, humanista film. Különleges atmoszférája és felejthetetlen helyszínei az egyik legemlékezetesebb sci-fi-vé teszi a korszakból, komplex karakterekkel és egy olyan történettel, amely váratlan módon reflektál a nem is oly távoli múltunkra (jövőnkre?).
SZEKCIÓ
100 év Sherlock és a mozi nyomában
A detektív karaktere a mozi egyik emblematikus alakja és motívuma, aki megannyi köntösben tűnt fel a vásznon a XX. század során. Idei retrospektív sorozatunk Buster Keaton Sherlock Jr. című filmjének 100. évfordulója alkalmából a mozgókép örök alakváltó figurájának történetét meséli el a filmnyelvi formák állandó változásában és reinkarnációiban.
A RENDEZŐRŐL
Kathryn Bigelow amerikai filmrendező, aki Near Dark (Alkonytájt, 1987) című kult horrorjával vált ismertté. Munkáiban gyakran az erőszak, a hatalom és az ember mentális teherbírásának témáit járja körül, amelyeket rideg realizmus és komplex karakterek középpontba állítása jellemez. Bigelow filmjei képesek fenntartani a magas oktánszámú, feszes narratívákat, miközben erkölcsileg kétértelmű történeteket mesélnek el, amelyek gyakran férfiak által dominált környezetben játszódnak. Széles körben úgy ismert, mint az első nő, aki elnyerte a legjobb rendezőnek járó Oscar-díjat (The Hurt Locker), ezen felül Hollywoodra kifejtett elvitathatatlan hatása a műfaj és a történetmesélés merész, határokat feszegető megközelítésében rejlik.
További filmjei:
Detroit (2017)
Zero Dark Thirty (2010)
A bombák földjén (The Hurt Locker, 2008)
Holtpont (Point Break, 1991)
KIEMELT FESZTIVÁLOK ÉS DÍJAK:
További alkotók:
Operatőr / Cinematography: Matthew F. Leonetti
Forgatókönyv / Screenwriter: Jay Cocks, James Cameron
Producer: James Cameron, Steven-Charles Jaffe, David S. Grant, Ira Shuman
Vágó / Editor: Howard E. Smith
Zene / Music: Graeme Revell
Hazai forgalmazó / Distributor: -