TESTKÖZELBEN - Érzékiség az új német filmekben
-

Megosztom

TESTKÖZELBEN - Érzékiség az új német filmekben

Az utóbbi években, amióta Maren Ade Toni Erdmann-ja Cannes-ban a közönség és a kritikusok kedvence volt, Nicolette Krebitz Vad (Wild) című filmje pedig a Sundance Filmfesztiválon keltett szenzációt, egyre nagyobb figyelem kíséri Németországban a női rendezők alkotásait, akik saját filmjeiket írják, rendezik és valósítják meg producerként.

A Testközelben filmnapokkal a Goethe Intézet szintén a kamerák előtt és a kamerák mögött dolgozó nőkre szeretné irányítani a figyelmet. Sajátos látásmódjukra, a "női tekintet”-re, a női elbeszélések ritmusára, és olyan történetekre, melyek arról szólnak, milyen érzés nőnek lenni, és hogyan élik meg a testiséget és az érzékiséget a nők a 21. században. A négy film mind más és más szemszögből vizsgálja ezeket a kérdéseket, de a női filmkészítők új generációja ezekkel a filmekkel megmutatja, hogy képes túllépni a heteroszexuális fehér férfiak által a múlt században kialakított filmnyelven, s létrehozni valami egészen újat.