Bővebben a filmről
Schöpflin Aladár meglátásai helytállóak: Molnár Ferenc A jó tündér című darabjáról, amiből William Wyler forgatott klasszikus filmet, írta a következőket: „Már a Játék a kastélyban könnyű komédiájában, s ennél is inkább idei új darabjában Molnár Ferenc eljutott addig a pontig, ahol már abszolút színházat csinál. Minden, ami a színpadon van, együtt játszik a színészekkel, a fényesen megterített asztal, a poharakban a pezsgő, az egyik szereplő szakálla, a másik szereplő pénze, az ügyvédi iroda bútorai, a ceruzahegyezőgép, az összes kellékek mind valamiféle színpadi hatásra vannak elgondolva. E kellékek közé tartozik a mese. A realitás egyáltalán nem fontos. Molnár tudja, hogy a színpadon nem realitás kell, hanem annak illuzórikus képe. Abszolút pontossággal összehangolt játék, minden szava, mozdulata ki van számítva, és minden úgy megcsinálva, mintha magától menne.” Schöpflin nem csak a darabot, de a Ben Hur háromszoros Oscar-díjas alkotójának filmjét is pontosan írja le ezzel.
Rendező: William Wyler
Író: Ferenc Molnár (színmű)
Forgatókönyvíró: Preston Sturges
Operatőr: Norbert Brodine
Zene: Heinz Roemheld
Szereplők: Margaret Sullavan, Herbert Marshall, Frank Morgan, Reginald Owen, Eric Blore, Beulah Bondi
Műfaj: vígjáték
Gyártó cég: Universal Pictures
Formátum: fekete-fehér, 1.37:1
Sárközi Mátyás bevezetőjével.
The literary historian Aladár Schöpflin’s insights about Ferenc Molnár’s The Good Fairy, from which William Wyler shot his classic film, hit the nail on head when he wrote: “Ferenc Molnár, in his light-hearted comedy The Play is the Thing, and even more so in his new work from this year, reached the point where he is making total theatre. Everything that is on the stage works together with the actors, the magnificently laid table, the champagne in glasses, the beard of one of the players, the money of another character, the furniture of the attorney’s office, the pencil sharpener, in fact all the props are considered with an eye to some sort of theatrical effect. The tale belongs to these props. Reality is of no importance whatsoever. Molnár knows that on the stage it is not reality that is needed, but its illusory image. Acting coordinated with absolute precision, every word, every movement reckoned out, and everything is done as though it was going by itself.” With these words, Schöpflin accurately describes not only the play but the film by the three times Oscar winner creator of Ben-Hur.
Directed by: William Wyler
Written by: Ferenc Molnár (play)
Screenplay by: Preston Sturges
Director of photography: Norbert Brodine
Music by: Heinz Roemheld Cast: Margaret Sullavan, Herbert Marshall, Frank Morgan, Reginald Owen, Eric Blore, Beulah Bondi
Genre: comedy
Production: Universal Pictures
Format: black and white, 1.37:1
With introducton by Mátyás Sárközi.